logos

Олександр Білоус: Зараз багато говорять про бізнес-процеси, про їх впровадження. Але чи актуально це для малого бізнесу?

Олександр Білоус – експерт із бізнес-моделювання, директор Львівського центру розвитку малого бізнесу.

Так, це актуально для усіх бізнесів, скажу більше, навіть і для звичайного життя. Але, на жаль, говорять багато, а роблять одиниці. Тому ми і бачимо що успіх приходить до тих, чиї бізнес-процеси направлені на першочергове задоволення потреб їх клієнтів. Якість цих бізнес-процесів оцінює клієнт своїми відгуками, повторними покупками і коштами за товари та послуги.

На модулях програми MBS (Master of Business Systems) ми із слухачами практично вивчаємо бізнес-процеси інших підприємств, адаптуємо їх або формуємо індивідуальні процеси підприємства. Це дозволяє в комплексі з іншими нашими технологіями оптимізувати кількість персоналу, розставивши чи підібравши для виконання колектив який виконує роботу найбільш ефективно, скоротити фонд оплати праці та підвищити загальні показники ефективності усього бізнесу в цілому.

Які взагалі бізнес-процеси існують? Які із них є критичними, а які можна ігнорувати?

Як правило бізнес-процеси класифікують по декількох параметрах:

  1. У відношенні до клієнтів процесів: зовнішні та внутрішні.
  2. У відношенні до отриманої додаткової вартості: основні та допоміжні.
  3. За рівнем деталізації: верхнього рівня, детальні та елементарні (що не потребують подальших уточнень).
  4. За напрямками потоків робіт: горизонтальні (міжфункціональні) та вертикальні (за ієрархією управління підприємством).

Ігнорувати можна і усі, але до чого це призведе? Зосередитися в першу чергу я рекомендую на тих процесах, які генерують потік клієнтів та додану вартість вашого продукту. Решта бізнес-процесів формується, впроваджується, тестується по мірі їх нарощення і синхронізації і, обов’язково!,  постійно моніториться їх результативність.

З чого почати впровадження бізнес-процесів на підприємстві?

Насамперед, потрібно почати із зміни мислення власників та керівників бізнесу, підвищення їх рівня знань та компетенцій,  вміння відходити від стереотипного мислення. Потім провести аналіз існуючих процесів підприємства, формування еталонних процесів, формування команди прихильників, що поведуть за собою інших. Як і будь-який лідер потребує команди прихильників та послідовників, так і керівник бізнесу без них не може обійтися. Насправді, коли ваша команда проникнеться філософією процесного управління, то цей процес впровадження на вашому підприємстві буде незворотним. А як це зробити? Це вже інша тема та технологія управління. На це та інше питання ми маємо відповіді перевірені на практиці.

І, взагалі, хочу додати що зараз перемагає у конкурентній боротьбі той, хто має чітку та зрозумілу для клієнта цінність, яку створює бізнес-модель та бізнес-процеси спрямовані на максимальне задоволення потреб клієнта.

Залишити відповідь

Зв’яжіться з нами, якщо у вас виникли запитання.

Чим ми можемо бути вам корисні?

Дізнавайтесь про нас більше