logos

Олександр Білоус: Технологія впровадження змін

За матеріалами модуля програми MBS по впровадженню процесів та процесного управління. Для вас та для наших слухачів у м. Києві хочу нагадати загальні положення.

Почну із нагадування простих істин про які говорив на самому початку нашого заняття.

По-перше, якщо ви не управляєте процесами вашого бізнесу то в кінцевому результаті процеси будуть управляти вашим бізнесом, вашим робочим днем і вашим життям.

По-друге, якщо ви немотивовані до змін та отримання кращого результату, то уявіть мотивацію ваших працівників. Позиція статус-кво не прийнятна для бізнесу, особливо коли потрібно піднімати його ефективність та прибутковість.

По-третє, постійний контроль не усього процесу, а його контрольних точок та загального результату із відповідним аналізом та висновком як ще можна покращити результативність процесу.

Нагадую, що є певна технологія впровадження змін, так як запровадження процесів та процесного управління для персоналу є змінами і доволі критичними. Тому без знання технології ви можете наштовхнутися на шалений спротив персоналу який затягне реалізацію задуманого або взагалі не дозволить вам досягти мети.

Що ж потрібно зробити?

  1. Проведіть глибоку роботу з переконання працівників щодо життєвої необхідності змін. Зробити це потрібно так, щоб ініціатива йшла від них. Яке це відчуття коли чуєш: «Шеф давайте будемо щось змінювати, хочемо щоб було краще. У мене (нас) є пропозиція …»
  2. Із цієї ініціативної групи створіть прихильну вам та вашим ідеям команду новаторів змін, наділіть їх необхідними повноваженнями, синхронізуйте їх дії. Разом із ними визначте стратегію впровадження, порядок та послідовність дій і які будуть від цього результати та подальші перспективи.
  3. В програмі дій визначте кожному ролі та проводьте PR-компанію серед ваших працівників концепції майбутнього та організуйте внутрішню пропаганду нової стратегії змін усіма можливими засобами. В ідеалі коли до цього процесу буде залучений неформальний лідер колективу, який із легкістю зможе сформувати необхідну для вас загальну думку колективу.
  4. Створіть команді умови для широкого залучення усіх співробітників у перетвореннях. Дайте їм повноваження та механізми усунення перешкод, зміни систем, структур та співробітників, що гальмують або саботують. Завчасно розробіть механізми заохочення тих, хто не боїться ризикувати, мислить і діє нетрадиційно та наближає вас до цілі.
  5. Дійте маленькими кроками, кожна маленька перемога повинна перетворюватися у велике досягнення, ставати помітною усім позитивною зміною (виграшем). Робіть так, щоб успіх кожного був помітним, щоб люди були все більше і більше залучені до процесу.
  6. Успіх кожного повинен бути видимим та заохоченим, це дасть зростання довіри до процесу змін та полегшить заміну всіх нескоординованих процесів, систем, персоналу, які не відповідають цілям.
  7. Персонал який підтримує зміни, повинен мати чітке бачення себе в майбутньому компанії, знати чого зможе досягти із часом, бачити як його результати будуть впливати на життя компанії в цілому.
  8. Запровадження змін повинно сформувати нову корпоративну культуру спрямовану на задоволення потреб клієнтів бізнесу, зростання продуктивності роботи персоналу, поліпшення стилю керівництва і підвищення ефективності управління, справедливої оцінки праці персоналу і правильного сприйняття персоналом цієї оцінки. Кожен працівник через 5-10 років має сказати: «Я причетний до того, що моя компанія в кризу не закрилася, це я і моя діяльність її розвинула до таких масштабів»

Олександр Білоус – експерт із бізнес-моделювання, директор Львівського центру розвитку малого бізнесу.

Залишити відповідь

Зв’яжіться з нами, якщо у вас виникли запитання.

Чим ми можемо бути вам корисні?

Дізнавайтесь про нас більше